fbpx

Een goede website maakt het de bezoeker zo gemakkelijk mogelijk om je contactgegevens te vinden. Het is belangrijk dat de bezoeker ten aller tijde deze gegevens kan vinden. Dit zorgt namelijk ten eerste voor vertrouwen bij de bezoeker en het draagt ook bij aan je vindbaarheid op zoekmachines zoals Google.

Op het moment dat een bezoeker vragen of dergelijk heeft, dan zal deze persoon contact met je willen opnemen. Een goede manier hiervoor is een contactformulier. Een contactformulier plaats je bijvoorbeeld op de contactpagina, maar er zijn ook andere pagina’s via waar iemand contact met je moet kunnen opnemen. Maar niet op elke belangrijke locatie is hier plek voor. Ook kan het zijn dat iemand je wilt bellen en dan kan dit natuurlijk niet met een contactformulier.

Daarom zijn er 3 plekken op je website waar je contactgegevens niet mogen ontbreken:

  1. de contactpagina
  2. de salespage
  3. de footer van de website

Contactpagina

De contactpagina gaan mensen heen op het moment dat ze in contact met je willen komen. Er zijn verschillende manieren waarop iemand dat zou willen doen; per mail of per telefoon. Het is goed om alles zo compleet mogelijk te maken. Buiten een contactformulier is het dus verstandig om al je contactgegevens te vermelden, waaronder ook je e-mailadres. Ook doe je er goed aan om je adresgegevens en de openingstijden van je bedrijf te plaatsen.

Salespage

Op de salespage vermeld je natuurlijk je dienst(en). Hier is het ook goed om al je contactgegevens te vermelden. Zodra iemand namelijk interesseert in jouw dienst, dan moet het direct mogelijk zijn om contact op te nemen. Als een bezoeker hier te lang naar moet zoeken, dan zal de drang om de dienst af te nemen verminderen.

Footer

Als het goed is dan staat onderdaan elke pagina op je website een footer. In een footer zet je meerdere informatie, waaronder ook de contactgegevens belangrijk zijn. Door deze ook hier te plaatsen kan de bezoeker en Google altijd jouw informatie vinden.