Een goede website houdt rekening met de bezoeker. Deze website is niet gemaakt voor de eigenaar, maar voor de bezoeker. De website moet alles zo makkelijk mogelijk maken en een bezoeker moet niet veel moeite hoeven doen om contact met jou op te nemen. Op het moment dat je een bezoeker overtuigd is dat jouw dienst/product een bijdrage gaat leveren aan zijn leven, dan moet er een mogelijkheid zijn om een afspraak te maken. Dit geldt natuurlijk alleen op het moment dat je een dienst hebt, waarvoor een afspraak gemaakt moet worden, zoals bijvoorbeeld een intake gesprek, een zakelijke afspraak of dergelijk.
Je kunt de bezoekers daarmee aan de hand nemen met een afspraak knop.
Waarom is een afspraak knop belangrijk?
Bezoekers van je website zullen niet uit zichzelf een afspraak maken, hier moet je ze bij begeleiden. Daarom is het van belang dat mensen dit gemakkelijk kunnen doen. Iemand moet niet zelf, als hij een afspraak wilt maken, naar de contactpagina moeten navigeren om contact op te nemen. Als een bezoeker niet direct vindt wat hij zoekt, dan zal er frustratie ontstaan. Dit is natuurlijk het laatste wat je wilt bereiken met je website. Een goede website begeleid de bezoeker door de website heen.
Waar plaats je deze knop?
Een bezoeker die je salespage aan het lezen is zal op een gegeven moment besluiten of hij contact met jouw wilt opnemen of niet. De afspraak knop moet dus op de salespage terugkomen. Houd er wel rekening mee, als je direct een dienst verkoopt, dat je afspraak knop hier niet in de buurt moet zitten. Per pagina heb je een doel, als dit doel een dienst afnemen is, dan is dit geen contact opnemen. Ook op de over mij pagina kun je mooi een knop plaatsen die naar je contactpagina leid.