fbpx

Het is de bedoeling dat een website zijn bezoekers dient. Iemand is namelijk op het internet op zoek naar een oplossing van zijn probleem en komt op een website waar hij hoopt dit te vinden. Mensen zijn tegenwoordig super snel af geleid en verlaten een website vaak weer heel snel. Het is super belangrijk om bezoekers aan de hand te nemen en door je website heen te begeleiden. Het afnemen van je dienst hoort hierbij. Het is super belangrijk om ervoor te zorgen dat je dienst gemakkelijk af te nemen is. De bezoeker moet niet een heel moeilijk proces moeten doorlopen om de oplossing van zijn klacht af te nemen. Zodra iemand niet snel en makkelijk de dienst kan afnemen, zal hij weggaan en elders een dienst afnemen.

Hoe je ervoor zorgt dat je dienst gemakkelijk af te nemen is.

Als ik het heb over het afnemen van een dienst, dan heb ik het niet alleen over het daadwerkelijk kopen van iets. Een dienst afnemen kan de volgende zaken betekenen:

  • een intake gesprek afspreken
  • contact opnemen met een formulier
  • een traject kopen doormiddel van een betalen
  • een dienst/product kopen doormiddel van een betaling

Een goede website helpt mensen dus bij dit proces. Iemand moet namelijk niet veel moeite moeten doen, zodra hij geïnteresseerd is, anders zal hij weggaan en op zoek gaan naar een ander bedrijf. Ook is het van belang om dit op een goede locatie te plaatsen. Alles gaat om begeleiding van de bezoeker. Plaats dus de formulieren, knoppen of betaalinformatie op de juiste plek op de salespage. Het heeft geen nut om het over je dienst te hebben, zonder dat iemand een vervolgstap kan ondernemen.

Wil jij weten wat wij het beste betaalsysteem vinden voor je website? Lees dan dit artikel

Zodra iemand geïnteresseerd is en contact wilt opnemen of het daadwerkelijk wilt kopen, dan is hij op dat moment er klaar voor. Als dit niet direct kan, dan zal dit gevoel weer verdwijnen.