020 24 44 829 info@bloomsite.nl

Het hebben van een doelgroep is ontzettend belangrijk op het moment dat je een website hebt. Ensie.nl heeft de volgende definitie voor een doelgroep: “De doelgroep is een specifieke groep mensen die een organisatie of instelling wil bereiken met een bepaald aanbod. Deze organisaties of instellingen willen bij deze groep, met behulp van onder andere campagnes en reclames, een gedragsverandering tot stand brengen.”

Een doelgroep is dus de groep mensen die je wilt aanspreken met jouw website. De dienst op een goede website is gemaakt voor een specifieke groep mensen met dezelfde kenmerken.

Kenmerken van een doelgroep kunnen zijn:

  • leeftijd
  • opleiding
  • opleidingsniveau
  • geslacht
  • sexuele voorkeur
  • financiรซle situatie
  • werkgebieden
  • etc

Op het moment dat je een dit kiest doe je dit dus door bepaalde kenmerken te selecteren en te bundelen. Het kiezen van een hiervan voor jouw website en de dienst die je daarop wilt verkopen, is ontzettend belangrijk.ย Dit zorgt er onder andere voor dat je weet wie je precies op je website wilt hebben. Een website is namelijk niet voor iedereen gemaakt. Dat zou natuurlijk ook absurd zijn, omdat je niet iedereen in de wereld kunt helpen. Alleen op het moment dat je deze 2 dingen weet, zal je een รฉcht goede website kunnen creรซren.

Zodra je een een bepaalde groep hebt gekozen, dan kun je automatisch je meer inleven in de mensen die op je website komen. Hierdoor kun je de teksten, afbeeldingen, etc aanpassen op de behoefte van je doelgroep, waardoor je meer succes zult behalen met je website. Iedereen wilt namelijk anders aangesproken worden. Iedereen is uniek, speciaal en wilt anders behandeld worden. Daardoor moet je dus goed weten welke groep je wilt aanspreken op je website. Het hebben van een doelgroep zorgt er dus voor dat de bezoekers van je website zit beter aangesproken worden door de teksten, afbeeldingen kleuren, etc.