fbpx

Praten in resultaten zorgt ervoor dat het voor de bezoeker duidelijk is wat hij eraan heeft op het moment dat hij bij jouw een dienst/product afneemt.
Hierdoor is het de bezoeker duidelijk wat jij kunt bereiken met zijn klachten.

Waarom moet je praten in resultaten op je website?

Op veel websites wordt er vanuit het bedrijf gepraat: wat voor diensten er worden aangeboden en wat deze diensten precies inhouden. Maar bezoekers van je website zijn daar niet direct naar op zoek. Iemand is op zoek naar een oplossing van zijn probleem. Daarom is het ontzettend belangrijk dat er gepraat wordt in resultaten. Niet alleen het directe resultaat is goed om te vernoemen, maar vooral hetgeen wat bereikt wordt/kan worden op het moment dat dat resultaat bereikt wordt. Het is voor een bezoeker dus helemaal niet belangrijk wat er wordt toegepast, als zijn probleem maar wordt opgelost. Dit kun je iemand het beste duidelijk maken door te communiceren wat het resultaat is als iemand jouw product of dienst afneemt.

Om dit goed te kunnen doen moet je jouw potentiële klant in acht nemen. Door te bedenken waar naar de bezoeker naar op zoek is, kun je de resultaten van jouw dienst omschrijven.

Het resultaat van jouw dienst is de dieper gelegen reden, wat jij met jouw dienst zal gaan bereiken. Door dit resultaat te bereiken zal de bezoeker een oplossing vinden voor zijn pijn/klacht.
Door deze op de juiste manier te verwerken in de content van je website, zal de bezoeker zich niet alleen aangesproken voelen, maar ook vertrouwen dat jouw dienst daadwerkelijk iets voor hem kan betekenen.

Zodra de lezer er van overtuigd is dat jouw resultaten bijdragen aan zijn bestaan, zal hij zeker zijn dat jij hem kan helpen. Door dit gevoel bij iemand te creëren zal het vertrouwen groeien en zal iemand eerder een dienst van je afnemen.