Artikelen zijn verzamelingen van informatie op een website, die bij elkaar een platform vormen waarop de schrijver zijn of haar kijk op een onderwerp deelt.

Dit platform kan bijvoorbeeld een blog zijn. Wanneer de blog zakelijk wordt ingezet is dit vaak gedoeld op het verbeteren van de vindbaarheid van de website in zoekmachines, zoals Google. Zo kunnen artikelen het verkeer op jouw website verhogen en kwalitatieve leads naar jouw website sturen.
Met een lead bedoelen we een persoon die interesse heeft in de aankoop van jouw product of dienst en/of iemand die jij ziet als een potentiële klant. Meer verkeer (bezoekers) op jouw website is natuurlijk fijn, maar je hebt er vrij weinig aan als deze mensen na het lezen van jouw blog direct weer vertrekken. Wanneer jij schrijft over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw dienst, dan zal een geïnteresseerde lezer van jouw artikel hoogstwaarschijnlijk ook waarde kunnen vinden in jouw dienst.

Blog artikelen kunnen ook helpen potentiële cliënten op jouw website te krijgen en hun aandacht te trekken. Zo kan je de inhoud van jouw artikelen aanpassen aan de interesse van de doelgroep die je graag wilt bereiken. Door te schrijven over onderwerpen die jouw doelgroep aanspreken verhoog je de kans dat ze jouw website zullen bezoeken. Maar je kunt nog meer doen dan dat. Wanneer jij steeds meer leert over jouw klanten, zou je ook kunnen gaan schrijven over uitdagingen die overheersend aanwezig zijn binnen jouw doelgroep. Hierdoor kan je door middel van jouw blog al waardevolle informatie delen, wat het vertrouwen met jouw potentiële klant opbouwt.

Daarnaast kan je door middel van artikelen jouw autoriteit op een bepaald onderwerp laten zien, en daarmee jouw ‘brand’ opbouwen. Wanneer jij het overgrote gedeelte van jouw artikelen wijdt aan een overkoepelend onderwerp, zoals leven in balans met de natuur, kan je een expertstatus opbouwen op een gebied, waarbinnen je verschillende aspecten onderzoekt en beschrijft.

Hoe frequenter en boeiender jouw artikelen, hoe meer relevante bezoekers je zult aantrekken met jouw blog. Wanneer je jouw kennis inzet om informatieve en innemende artikelen te schrijven, bouw je vertrouwen op bij de bezoekers van jouw website. Het verhoogt jouw geloofwaardigheid als therapeut, en dat is belangrijk op internet!