020 24 44 829 info@bloomsite.nl

De opbouw van je salespage moet anders zijn dan alle andere pagina’s op je website. Je moet goed over een aantal zaken nadenken voor je deze pagina gaat vullen met inhoud. Een goede salespage opbouw komt voort uit een bepaald principe. De beste opbouw houdt rekening met de A.I.V.A formule (in het engels: A.I.D.A formule).

Het is belangrijk om je aan dit principe te houden omdat je de bezoeker door de pagina heen moet begeleiden. Op het moment dat je een dienst op je website aanbiedt, dan is er natuurlijk een hoop informatie die je wilt overbrengen aan de bezoeker. Er moet namelijk wel een goed beeld gevormd worden bij de bezoeker, voor hij de beslissing kan maken om het daadwerkelijk af te nemen.

De goede salespage opbouw aan de hand van de A.I.V.A formule

Aandacht

Als eerste moet de pagina de aandacht wekken bij de bezoeker. Dit doe je zodat de bezoeker geïnteresseerd wordt in de rest van het verhaal. Een van de beste manieren om dit te doen is door het grootste resultaat of het grootste pijnpunt op de pagina te plaatsen. Hierdoor zal de lezer zich herkennen en door willen lezen.

Interesse

Nadat je de aandacht van je bezoeker hebt, moet je de bezoeker ervan overtuigen dat jij de juiste persoon bent die hem kan helpen. In een beknopt stuk tekst, maak jij jouw expert status duidelijk, wat voor vertrouwen in jouw als persoon of bedrijf zorgt.

Verlangen

Vervolgens is het tijd om verlangen op te gaan bouwen bij de lezer. Dit doe je door de voordelen of de resultaten van jouw dienst/product te vermelden. Door dit op de juiste manier te doen, zal de bezoeker verlangen om dezelfde resultaten te hebben.

Actie

Als laatste zul je de bezoeker moeten aanzetten tot actie. Dit doe je door een oproep tot actie te plaatsen.