fbpx

Als je een website wilt hebben die voor jouw klanten gaat aantrekken, dan is het hebben van een nieuwsbrief inschrijving essentieel op je website. Het hebben van een nieuwsbrief inschrijving kan ervoor zorgen dat een bezoeker een terugkerende bezoeker wordt. En als er 1 ding belangrijk is voor een goede website, dan is dit een terugkerende bezoeker.

Waarom is een terugkerende bezoeker belangrijk?

Een terugkerende bezoeker is voor Google als voor de bezoeker zelf van belang.

Bezoeker:
Als je op het internet klanten wilt gaan aantrekken, dan is er 1 ding waar je onder andere rekening mee moet houden: Mensen zullen nooit in een keer een dienst of product van je afnemen… Op het internet zijn er ontzettend veel mogelijkheden en opties. Iemand die op het internet dus op zoek is naar een oplossing van zijn klacht, heeft veel mogelijkheden. Door de hoeveelheid keuzes die worden aangeboden zijn website bezoekers geëvalueerd. Ze zijn na 1 contactmoment nog helemaal niet klaar om iets van jouw af te nemen. Er is tegenwoordig meer voor nodig om iemand om te zetten in een klant. Doordat het internet in de afgelopen jaren zo gegroeid is, zijn er veel mogelijkheden om contact te hebben met je potentiële klant. Denk bijvoorbeeld aan Social Media. E-mailmarketing is een prachtige manier om meer contactmomenten te creëren met je bezoekers. Omdat zij hun e-mailadres achterlaten via een nieuwsbrief inschrijving, kan jij ze een mail sturen met daarin bijvoorbeeld een link naar een blogartikel. Hierdoor komt een bezoeker weer terug op je website en creëer je een extra contact moment.

Google:
Google wilt de beste zoekmachine zijn die er bestaat. Om dit te kunnen worden, zal Google waardevolle en correcte informatie moeten weergeven aan zijn gebruikers. Hoe vaker een persoon op een pagina terugkomt (en niet direct weer weggaat), hoe waardevoller Google jouw website vindt.

Met een nieuwsbrief inschrijving kun je dus terugkerende bezoekers creëren, wat super waardevol is voor je website. Hoe vaker iemand met jouw in contact komt en je website bezoekt, hoe groter de kans dat iemand uiteindelijk klant wordt. Het heeft namelijk alles met vertrouwen te maken, iemand moet eerst bekent zijn met jou en er van overtuigt zijn dat jij hem kunt helpen, voor iemand iets van je afneemt.