020 24 44 829 info@bloomsite.nl
Home » Artikelen » Boekingen en betalingen » Waarom Truus geen nee hoeft te verkopen

Waarom Truus geen nee hoeft te verkopen

15 jan 2021

Tim Menting: Projectmanger & Klantsucces

Marguerite Gevers Deynoot

Hoi Truus.. Hi Yvonne! Wat fijn om je weer eens te zien, en wat een leuk koffietentje heb je uitgekozen. Er hangt hier een fijne gemoedelijke sfeer.

Jij had mij laatst verteld over jouw situatie en ik herken daar veel in.

Ik heb dus besloten om mijn passie, om mensen te helpen, te volgen. Ik ben recentelijk afgestudeerd en een eigen praktijk is een lang gekoesterde droom van mij. Nu ben ik startend met mijn bedrijf. Ik heb al wel een praktijkruimte gevonden, maar ik doe nu mijn diensten nog aan huis. Ook is mijn website kort geleden gelanceerd en ik ben helemaal klaar om de volgende stap te zetten!

Omdat ik van mezelf uit al zo’n leergierig mens ben, zoals jij mij wel kent, wil ik zelf graag alles doen. Maar ook ben ik nog echt een leek op het gebied van (online) marketing en websites. Mijn dochter heeft mij voorheen altijd geholpen, maar helaas heeft die het tegenwoordig vaak te druk hiervoor. Daarbij komt dat ik nu ook zelf de verantwoordelijkheid wil nemen voor alles binnen mijn bedrijf.

Zij had mij laatst overtuigd om de overstap van analoog naar digitaal te maken. Maar dat vind ik zo spannend! Maar ik heb mezelf toegesproken om de stap toch te nemen. We leven nu in een andere tijd, en ik vind wel dat ik daar in mee moet gaan. Mijn dochter’s generatie is hier al zo veel mee bezig, dus die moedigt mij aan.

Momenteel heb ik een paar cliënten per week. Ik geef verschillende soorten massages en je kunt ook bij mij komen voor mijn losse sessies waar ik voetreflextherapie in aan bied. Een therapie gebaseerd op Westerse en Oosterse theorieën, leefwijzen en ervaring, razend interessant!

Ik zal je even over mijn dag vertellen. Vanochtend heb ik een kopje koffie gedronken en liep ik met de hond. Ik ben mijn buurvrouw tegengekomen en we hebben even een praatje gemaakt. Ik check altijd eerst mijn mail om te kijken of er iemand een afspraak wilt maken. En ja zowaar had ik reacties! Dus ik had natuurlijk meteen een mailtje terug gestuurd. We hebben eerst gekeken of we een datum konden vinden, maar ik merk dat we dan toch wel veel aan het heen en weer mailen zijn. Ook gaat daar wel wat tijd overheen, wanneer ik meerdere opties doorgeef komt het namelijk wel eens voor dat ik in de tussentijd iemand anders al heb kunnen inplannen. Het voelt heel vervelend, omdat ik mijn eerste cliënt dan een nee moet verkopen! Terwijl ik juist iedereen zo graag wil helpen en het waardeer dat ze bij mij komen en voor mij hebben gekozen om hen te helpen. Wanneer de datum uiteindelijk is geprikt, zet ik hem direct in mijn papieren agenda. Maarja ik ben alleen altijd zo’n chaoot, dus ik raak hem wel eens kwijt in mijn huis. Super lastig, want daardoor heb ik mijn gegevens en beschikbaarheid niet direct bij de hand.

Ik had mijn eerste afspraak om 10:30. Na de afspraak moest er natuurlijk betaald worden. Nu doe ik mijn betalingen nog via Tikkie of ik vraag mijn cliënt het over te maken. Ik maak weleens mee dat cliënten vergeten of te laat betalen en dan moet ik achter de betalingen aan zitten. Ik voel me daar niet prettig bij om eerlijk te zijn, ondanks dat ik weet dat het toch moet gebeuren. Anders komt er bij mij niks in het laatje. Daarnaast moet ik na mijn afspraken zelf nog facturen opstellen. Vermoeiend, ik merk dat ik dat niet zo leuk vindt om te doen. Daar ben ik namelijk niet voor opgeleid en daar ligt mijn passie niet. Ik ben veel liever met mijn cliënten bezig.

Ik zit met mijn collega’s in een intervisie groepje, dus ik heb hen gevraagd wat ze ervan dachten. Waar zet ik deze eerste stap? Zij hadden mij toen aangeraden om digitaal te gaan met mijn boekingen en facturen.

“En mijn dag ziet er nu heel anders uit!”

‘S ochtends heb ik namelijk meer vrije tijd om te werken aan praktijken die ik leuk vind, nu dat ik niet meer heen en weer hoef te mailen voor een afspraak! Zoals bijvoorbeeld het leren van een nieuwe cursus.

Doordat mijn cliënten nu zelf direct hun afspraak kunnen inboeken en meteen de losse sessie kunnen afrekenen heb ik meer tijd voor zaken die ik belangrijk vind.

Ook loop ik nu niet meer te hannessen door achter betalingen aan te moeten of om facturen zelf te maken. Deze worden nu namelijk door het systeem zelf opgemaakt en automatisch verstuurd naar mijn cliënt. Doordat mijn cliënt zelf de betaling kan doen, en niet hoeft te wachten op mij, kom ik ook nog eens professioneler over.

Al met al dus echt een uitkomst.

Om dit allemaal mogelijk te maken heb ik verschillende functionaliteiten in mijn website die me hierbij helpen. De website heb ik via Bloom en ik word hier ook ongelofelijk goed bij ondersteund. Ik denk dat dit ook echt iets is voor jou Yvonne, dus ik kan je aanraden om hier eens naar te gaan kijken.

Loop jij, net als Truus, ook tegen de dingen aan waar ze over vertelt in dit verhaal, dan helpen we jou ook graag om dit mogelijk te maken.

Wij kunnen je namelijk helpen om geen ‘nee’ meer te hoeven verkopen aan jouw cliënten en ervoor zorgen dat je niet meer achter je facturen aan hoeft te zitten.

Laat het ons dus weten door hieronder een reactie achter te laten en dan spreken we jou hopelijk snel!

Hoe waardevol was dit artikel voor je?

Klik op de sterren om dit artikel te beoordelen

Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht beoordeelt.

We willen dit artikel zo goed mogelijk maken.

Wat zouden we hieraan kunnen verbeteren?

Gerelateerde artikelen

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer bezoekers, klanten en omzet?!

Ontdek in deze gratis gids hoe jij jouw website winstgevend kunt maken, zodat hij aan de lopende band zorgt voor meer klanten.

You have Successfully Subscribed!