Wanneer je een vast ruimte hebt, waarbij je echt klanten over de vloer krijgt, dan is local seo onmisbaar. Je lokale vindbaarheid is dan namelijk belangrijk. Dit komt omdat, wanneer mensen zoeken op Google naar een bepaalde dienst, resultaten in de buurt worden weergegeven.
Vooral wanneer het gaat om een dienst of dienst, waarbij de plaats van belang is, zullen mensen zoeken in combinatie met de plaatsnaam.
Hoe werkt Local SEO?
Google zal, wanneer iemand zoekt naar een dienst of product de plaats afhankelijk is, eerder resultaten in de buurt tonen dan resultaten die niet in de buurt zijn. Dit komt omdat Google wilt zorgen dat de bezoeker zo snel mogelijk het resultaat vindt waar hij naar op zoek is.
Daarom is het belangrijk dat je een specifieke pagina op je website maakt, die puur en alleen inspeelt op de plaats of regio. Zo zorg je ervoor dat wanneer iemand hier naar zoekt, jij meer kans hebt om naar boven te komen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld: Acupunctuurbehandeling Amsterdam. Mensen die dit in Google intypen zijn specifiek op zoek naar een behandeling acupunctuur in Amsterdam. Wanneer jij dan door middel van pagina optimalisatie aangeeft dat jouw pagina daar over gaat, is de kans dus aanwezig dat Google jouw hoger plaatst dan anderen.
Je hele pagina optimalisatie gaat dus over jouw dienst in combinatie met jouw plaats of dienst. Het doel van deze pagina is om mensen in jouw omgeving, die al van jouw dienst op de hoogte zijn en hier behoefte aan hebben, te helpen om jou te vinden.
Buiten een pagina volledig optimaliseren op jouw plaats of regio is het ook aan te raden om je bedrijf aan te melden in Google mijn bedrijf. Hiermee zorg je ervoor dat er een bedrijfsprofiel wordt weergegeven op Google en dat je op Google maps verschijnt, wanneer iemand naar jouw bedrijf of vergelijkbare bedrijven zoekt. Daarnaast kun je hiermee ook openingstijden toevoegen en kun je reviews op Google gaan verzamelen.