020 24 44 829 info@bloomsite.nl
Home » Artikelen » Goede website » De 4 belangrijkste doelen van je website, wat jij kunt doen om deze te behalen?

De 4 belangrijkste doelen van je website, wat jij kunt doen om deze te behalen?

1 jun 2023

Als therapeut of coach is het bereiken van resultaat met je website essentieel voor het laten groeien van je praktijk. In dit artikel bespreken we de 4 belangrijkste doelen waaraan je kunt werken om meer resultaat te behalen en waarom dit noodzakelijk is voor het succes van je praktijk. Door gericht te sturen op deze doelen, kun je je website continu blijven verbeteren en je praktijk laten floreren.

Doelstelling 1: Bezoekers aantrekken

Het aantrekken van een constante stroom bezoekers naar je website is cruciaal voor je online succes. Het hebben van een groot aantal bezoekers vergroot de kans op het genereren van leads, het plannen van afspraken en het uiteindelijk verhogen van je totale omzet.

Daarnaast kan een groter bereik je helpen je praktijk onder de aandacht te brengen bij potentiële cliënten, waardoor je je zichtbaarheid vergroot en je autoriteit versterkt.

Wat kun je doen? 

Creëer waardevolle content gericht op je doelgroep, gebruik zoekmachineoptimalisatie (SEO, en wees actief op sociale media om je bereik te vergroten.

Binnen het vernieuwde Bloomsite Dashboard krijg je kleine, concrete en haalbare actiepunten, die je in een handomdraai kunt uitvoeren. Hiermee helpen we je continu om je website te verbeteren en het bezoekersaantal op je website te vergroten.

Doelstelling 2: Leads genereren

Onder Leads verstaan we de mensen die zich hebben aangemeld voor je mailinglijst en daarmee hebben aangegeven interesse te hebben in je diensten of producten.

Het verzamelen van leads stelt je in staat om een gerichte marketingstrategie te ontwikkelen en deze prospects te converteren naar betalende cliënten. Het hebben van een solide basis aan mailinglijst-inschrijvingen geeft je de mogelijkheid om jouw praktijk te laten groeien en een consistente stroom van nieuwe cliënten te behouden.

Wat kun je doen?

Creëer waardevolle content die aansluit bij de behoeften van je doelgroep, organiseer webinars of workshops om kennis te delen met potentiële cliënten en optimaliseer je landingspagina’s en formulieren om het aantal aanmeldingen te verhogen.

In het Bloomsite Dashboard helpen we je bij het verzamelen van nieuwe leads, door je tips te geven om meer mailinglijst-inschrijvingen te krijgen. Bij elk actiepunt staat een link naar een les uit onze online training, een kennisbankartikel, blogartikel of andere bron, waardoor je precies weet hoe je dit actiepunt moet uitvoeren.

Doelstelling 3: Afspraken plannen

Het aantal afspraken is een belangrijke maatstaf voor de effectiviteit van je website bij het omzetten van bezoekers naar daadwerkelijke klanten. Het hebben van een gestroomlijnd boekingssysteem zorgt ervoor dat potentiële cliënten gemakkelijk een afspraak kunnen maken, waardoor de drempel om je diensten te proberen wordt verlaagd.

Wat kun je doen?

Maak het afsprakenproces eenvoudig en aantrekkelijk, optimaliseer de boekingsfunctionaliteit, bied waardevolle incentives, zoals een gratis consult aan, en analyseer de effectiviteit van je afsprakenproces om knelpunten te identificeren en te verbeteren.

Zoals je misschien al verwacht helpen we je ook hierbij binnen het Bloomsite Dashboard. De termen die hierboven beschreven staan zijn wellicht wat onduidelijk voor je. Dit lossen we op door in onze actiepunten geen moeilijke taal te gebruiken, maar vertellen we je alles in jip-en-janneke taal, zodat je supersnel door hebt wat je volgende stap is naar meer afspraken!

Doelstelling 4: Omzet verhogen

Het vergroten van de totale inkomsten van je praktijk is natuurlijk het doel der doelen.

De totale omzet is een directe indicator van het succes en de financiële gezondheid van je praktijk. Het verhogen van de omzet stelt je in staat om te investeren in verdere groei, het bieden van betere diensten en het creëren van meer waarde voor je cliënten. Het hebben van een gezonde omzet zorgt voor stabiliteit en maakt het mogelijk om je praktijk op lange termijn succesvol te laten zijn.

Wat kun je doen?

Pas de juiste prijsstelling toe, we zien veel te vaak dat coaches en therapeuten te weinig vragen voor het prachtige werk dat ze doen. Verkoop je resultaat en niet je tijd, het resultaat dat je biedt, is vaak namelijk onbetaalbaar! Voeg kassakoopjes en upsells toe aan je betaalprocessen. Hiermee verhoog je je omzet met gemak met 20%.

Ook hierbij helpen we je bij Bloom door je de tools te geven die een normale websitebouwer je niet kan bieden. In Bloomsite zit een uitgebreide verkoopfunnel-functionaliteit, waarmee je gemakkelijk verkooppagina’s, betaalpagina, kassakoopjes en upsells kunt toevoegen aan je verkoop proces. Hiermee behalen onze klanten (zoals hierboven beschreven) gemiddeld 24,9% extra omzet.

Conclusie:

Het hebben van duidelijke doelen en het streven naar meer resultaat met website is essentieel voor succes van je praktijk op lange termijn. Door gericht te werken aan het aantrekken van bezoekers, het genereren van leads, het (laten) plannen van afspraken en het verhogen van de omzet, vergroot je niet alleen jouw online prestaties, maar ook de groeimogelijkheden voor jouw praktijk.

Het vernieuwde Bloomsite Dashboard biedt therapeuten en coaches een compleet overzicht van de behaalde resultaten met daarbij concrete actiepunten. Daarnaast krijg je geautomatiseerde persoonlijke begeleiding om deze doelen te bereiken en een bloeiende praktijk op te bouwen. Dit doen we door jouw persoonlijke resultaten te combineren met de acties die je al hebt uitgevoerd. Zo kunnen we een gepersonaliseerd actieplan voor jou uitstippelen. Binnen het Dashboard krijg je geen complexe strategieën, maar kleine haalbare actiepuntjes, die je elke keer weer in no-time kunt toepassen, waardoor je continue groei zult ervaren!

Het nieuwe Bloomsite Dashboard is deze week gelanceerd en is het begin van een reeks aan vernieuwingen binnen het Bloomsite platform om onze klanten nog beter te begeleiden bij het behalen van resultaat met hun website.

Ervaar het zelf:

Merk je dat jouw website op dit moment niet de resultaten behaalt die je zou willen? Heb je moeite om voldoende bezoekers aan te trekken, leads te genereren en je omzet te verhogen? Het is frustrerend wanneer je praktijk niet de online prestaties behaalt die je voor ogen had.

Maar er is een oplossing waarmee je zelf kunt ervaren hoe je meer resultaat kunt behalen met je website! Een oplossing die je de tools, begeleiding en ondersteuning biedt om je online aanwezigheid te optimaliseren en jouw praktijk te laten floreren.

Ik nodig je uit om een proefperiode aan te vragen voor Bloomsite, het unieke platform dat speciaal is ontworpen voor therapeuten en coaches zoals jij. Met Bloomsite kun je gericht werken aan het aantrekken van bezoekers, het genereren van leads, het plannen van afspraken en het verhogen van je omzet. Het stelt je in staat om je website te transformeren tot een effectief instrument dat jouw praktijk naar een volgend niveau te brengen.

Tijdens de proefperiode kun je zelf de kracht van Bloomsite ervaren. Ontdek hoe je waardevolle content kunt creëren, je zichtbaarheid kunt vergroten, je conversieratio kunt verbeteren en de totale omzet van je praktijk kunt verhogen. Laat je verrassen door de concrete actiepunten, de gebruiksvriendelijke interface en de resultaatgerichte aanpak.

Wacht niet langer en vraag vandaag nog je proefperiode voor Bloomsite aan. Neem de controle over je online succes en ontdek hoe je meer resultaat kunt behalen met jouw website. Klik hier om je proefperiode aan te vragen en start jouw reis naar een bloeiende praktijk met Bloomsite!

Hoe waardevol was dit artikel voor je?

Klik op de sterren om dit artikel te beoordelen

Gemiddelde score 5 / 5. Aantal stemmen: 1

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht beoordeelt.

We willen dit artikel zo goed mogelijk maken.

Wat zouden we hieraan kunnen verbeteren?

Gerelateerde artikelen

Google Analytics AVG proof maken

Google Analytics AVG proof maken

Vanaf 25 mei zal de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), van kracht zijn. Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU.
Hier moet je bij het gebruik van Google Analytics rekening mee houden, omdat je met je website dus persoonsgegevens verzameld. Ook is het vanaf dan verplicht om een geavanceerde cookiemelding te hebben. Daarom is het dus nu super belangrijk om je Google Analytics AVG proof te maken.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer bezoekers, klanten en omzet?!

Ontdek in deze gratis gids hoe jij jouw website winstgevend kunt maken, zodat hij aan de lopende band zorgt voor meer klanten.

You have Successfully Subscribed!