fbpx

Dit artikel geld vooral voor bedrijven die in de zorgverlening werken. Het is aan te raden, om als zorgverlener, je aan te sluiten bij een beroepsvereniging. Op het moment dat je hierbij aangesloten bent, dan krijg je registratiecodes waarmee je kunt aantonen dat je aangesloten bent. Er zijn verschillende redenen, waarom dit aan te raden is, die we hieronder uitlichten.

Waarom is het verstandig om je aan te sluiten bij een beroepsvereniging?

De voornaamste reden dat het verstandig is, om je aan te sluiten, is dat veel verzekeringen pas de dienst verzekeren op het moment dat je hierbij bent aangesloten. Dit omdat je aan bepaalde eisen moet voldoen. Op het moment dat je in de zorgverlening werkt, dan is het natuurlijk super fijn op het moment dat je dienst gedeeltelijk of volledig vergoed wordt door de verzekeringen. Op het moment dat je vergoed wordt, dan heb je de mogelijkheid om je dienst wat duurder te maken. Voor de potentiële klant maakt dit dan niet uit, omdat dit toch vergoed wordt.

Buiten dat het kan zijn dat je dienst vergoed wordt, heeft het nog meer voordelen zoals:

  • Informatie dagen georganiseerd vanuit de beroepsvereniging
  • Klachtenregelement
  • Netwerk van concullega’s
  • Nieuwsbrieven
  • En nog meer, wat per beroepsvereniging verschilt

Op het moment dat je bent aangesloten bij 1 of meer beroepsverenigingen, dan krijg je een registratiecode. Deze registratiecode is belangrijk voor (potentiële) klanten en zorgverzekeringen.

Wat doe je vervolgens met deze registratiecodes?

Het is belangrijk om deze op je website te plaatsen. Dit zorg namelijk voor vertrouwen bij de bezoeker, omdat dan duidelijk is dat je hierbij bent aangesloten. Het zorgt natuurlijk ook voor een stukje professionaliteit, omdat je aan bepaalde eisen moet voldoen om aangesloten te zijn.

De registratiecodes kun je op de volgende plekken op je website kwijt:

  • Op de contact pagina
  • In de footer
  • Bij de aanbieding van de dienst