020 24 44 829 info@bloomsite.nl
Home » Artikelen » Goede website » Ik heb tips gehad over mijn website, wat nu?

Ik heb tips gehad over mijn website, wat nu?

14 mei, 2018Goede website

Joas Schurer

Ok, ik heb tips gehad over mijn website, wat nu?‘.

Je realiseert je al langere tijd dat je website niet helemaal de functie vervuld waar je hem eigenlijk voor hebt laten bouwen. Hij is statisch, trekt weinig tot geen bezoekers aan en je krijgt nauwelijks of misschien wel helemaal geen inschrijvingen voor jouw dienst.

Aii…

Je hebt besloten een kennis die er verstand van heeft naar je website laten kijken, die je vervolgens een aantal tips heeft gegeven.
Of je hebt je opgegeven voor onze gratis Website Analyse*, waarbij je mij of een van mijn collega’s telefonisch hebt gesproken. Door deze analyse heb je tips, inzichten en feedback gekregen.

* De Website Analyse: deze analyse bieden we op dit moment niet meer aan.

Maar eigenlijk weet je niet zo goed hoe je nu met deze feedback en tips om moet gaan, want zoveel verstand heb je er ook weer niet van, of weet je niet waar je moet beginnen.

En nu…?

Dan is dus de vraag; hoe ga je hiermee om?

Ik kan mij voorstellen dat de resultaten van de Website Analyse of de feedback van je kennis gaaf, interessant, mooi en fijn zijn.
Maar ze kunnen ook voor verwarring, confrontatie en onzekerheid zorgen.
Want feedback is altijd uitdagend, hoe goed je er ook mee om kunt gaan.

In dit proces helpen en begeleiden wij therapeuten en coaches al ruim 5 jaar.
Wij weten namelijk dat jouw website maar een middel is.
Het gaat uiteindelijk om jou, jouw visie, jouw missie en jouw doel.

 

De vervolgvraag is dus; waar wil je naartoe?

Je hebt nu tips gekregen over wat je kunt verbeteren aan jouw website. Maar deze tips gaan verder dan je website, want eigenlijk zijn deze tips persoonlijk voor jou.

Heb je bijvoorbeeld vanuit onze gratis Website Analyse mindere resultaten behaald op Leesbaarheid (hoofdstuk 1)? Dan kan je waarschijnlijk aan de slag met het juist bepalen van je doelgroep, het onder de loep nemen van je elevator pitch of zorgen dat je website duidelijke call-to-actions krijgt.

Of heb je bijvoorbeeld vanuit de Website Analyse een uitdaging op je Vindbaarheid via zoekmachines zoals Google (hoofdstuk 5)? Dan zul je waarschijnlijk aan de slag gaan met je meta omschrijvingen, zal je gaan bloggen, of zorgen dat je website artikelen koppelingen gaan krijgen met social media.

Valt de overall score van je website analyse laag uit of krijg je zoveel tips van je kennis dat je even door de bomen het bos niet meer ziet? Dit is geen ramp, dit geeft niet. Nu je weet op welke punten jij jouw website kunt gaan verbeteren, kun je echte stappen gaan zetten en een website creëren die jou gaat helpen om daadwerkelijk cliënten aan te trekken.

Want hoe gaaf zou dat zijn? Als je website je ondersteunt om meer mensen te kunnen helpen? Door deze tips heb je de inzichten om hier naar toe te gaan werken!

Hoe nu verder?

Deze vraag is heel persoonlijk te trekken.
Als ik naar mijzelf kijk ervaar ik dit proces dagelijks. Ik maak namelijk muziek.
Muziek die ik voor mijzelf maak, maar waar ik anderen mensen ook mee wil inspireren.

Het maken van een nummer is een compleet proces.
Van het opdoen van inspiratie, het creëren van een concept tot het in elkaar zetten van een compositie.
Als het zover, dan komt natuurlijk het spannendste moment: het nummer laten horen aan anderen mensen.

Dit blijf ik altijd spannend vinden, wat vinden anderen ervan?
Ook ik krijg altijd feedback, want iedereen heeft een mening.

Deze feedback kan ik op twee manieren interpreteren;

  • Wordt ik hier onzeker van? Want met muziek geef ik toch mezelf bloot.
  • Gebruik ik deze feedback om mijn nummer nog beter te maken?
  • Ga ik mijzelf ontwikkelen?

In ieder geval probeer ik altijd dichter bij mijn doel te komen, om anderen met mijn muziek te inspireren.

Dit geldt ook voor jou en jouw praktijk!

De feedback die jij hebt gekregen, wordt je daar onzeker van?
Of gebruik je het als kracht om verder te groeien?

Als mens hebben wij tenslotte ook andere mensen nodig om verder te groeien.
Twijfel daarom niet langer en ga aan de slag!

Geef jezelf het cadeautje om na te streven wat je gelukkig maakt.

Wat volgens mij is; andere mensen helpen, zodat ze meer geluk kunnen ervaren!

Jij hebt die mogelijkheid, wij hebben de kennis en de expertise om je te helpen.

 

Zet de volgende stap

Als je behoefte hebt aan kennis kan je ons boek ‘De Goed Presterende Website’ bestellen of er nog eens bijpakken. Hierin staat van a t/m z, op een hele duidelijke manier uitlegt wat je precies moet weten om een goed presterende website neer te zetten.

Ik hoop dat dit artikel je heeft gemotiveerd om de stap te zetten die je toch al wilt zetten.
Of dat dit artikel ervoor zorgt dat je een gevoel krijgt van ‘Yes, ik ben lekker bezig’.

Want dat ben je!

Anders zou je De Website Analyse niet hebben aangevraagd of dit artikel niet gelezen hebben.

Ga dus zo door, we zijn trots op je!

Hoe waardevol was dit artikel voor je?

Klik op de sterren om dit artikel te beoordelen

Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht beoordeelt.

We willen dit artikel zo goed mogelijk maken.

Wat zouden we hieraan kunnen verbeteren?

Gerelateerde artikelen

Google Analytics AVG proof maken

Google Analytics AVG proof maken

Vanaf 25 mei zal de nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), van kracht zijn. Vanaf die datum geldt dezelfde privacywetgeving in de hele EU.
Hier moet je bij het gebruik van Google Analytics rekening mee houden, omdat je met je website dus persoonsgegevens verzameld. Ook is het vanaf dan verplicht om een geavanceerde cookiemelding te hebben. Daarom is het dus nu super belangrijk om je Google Analytics AVG proof te maken.

Lees meer
Hoe kies ik een goede domeinnaam

Hoe kies ik een goede domeinnaam

Het kiezen van een domeinnaam voor je website kan soms best lastig zijn. Want waar moet je op letten en wat moet je wel en niet doen? In dit artikel geef ik je informatie en tips over hoe jij de beste domeinnaam voor jezelf kunt bepalen.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer bezoekers, klanten en omzet?!

Ontdek in deze gratis gids hoe jij jouw website winstgevend kunt maken, zodat hij aan de lopende band zorgt voor meer klanten.

You have Successfully Subscribed!