Home » Artikelen » Bezoeker naar klant » Ik ging voor 1 en kwam met 3 thuis

Ik ging voor 1 en kwam met 3 thuis

21 apr 2022

Vandaag heb ik een verhaal voor je met een les uit een wereld waar je dagelijks mee in contact komt, maar waar je misschien niet persé altijd bewust van bent.

Gister ging ik aan het einde van de dag naar de Albert Heijn om even een pizzatje voor in de oven te halen. Het fijne aan deze supermarkt is dat alle winkels ongeveer hetzelfde zijn ingericht. Het maakt niet uit hoe groot of klein hij is of wat voor gekke vorm het pand heeft, je weet altijd ongeveer waar je alles kunt vinden.

Waar je echter misschien niet bij stilstaat, is dat alles wat je in deze winkel ziet, niet alleen voor jouw gemak zo is geplaatst. Nee; er is een leger aan personeel dat bij de Appie op kantoor zit, dat bezig is met de psychologie van de klant. Er wordt continu getest wat goed werkt en wat niet en hierdoor is alles wat je ziet zo geplaatst dat het jou stimuleert om meer uit te geven.

Dit is overigens niet alleen in de Appie zo, maar ook alle andere grotere supermarktketens hebben zo’n afdeling. Het levert immers meer omzet op.

Dit vind ik altijd al interessant; ‘waarom zouden ze dit product hier hebben gezet en waarom staat dit op ooghoogte, maar dat andere daar beneden?’.

Wat ik vooral ook interessant vindt is wat wij kunnen leren van deze grote bedrijven, want ze zullen toch niet voor niets zoveel investeren om hier steeds beter in te worden?

Goed, terug naar die pizza.

Ik ging voor 1 pizza, maar er was een aanbieding die zo goed was, dat ik voor 3 pizza’s minder zou betalen dan de totale korting die ik kreeg.

Ik had nog genoeg ruimte in de vriezer en reserve pizza’s zijn altijd handig, dus ben ik natuurlijk voor deze aanbieding gezwicht.

De les die ik jou hieruit wil meegeven is niet dat jij ook per se gigantische kortingen moet geven. Je bent geen mega corporatie die gigantische marges op zijn diensten heeft.

Nee, de les die ik jou hieruit wil meegeven is om eens na te denken wat jij zou kunnen doen om jouw dienst ook onweerstaanbaar te maken.

‘Make them an offer they can’t refuse’ om zo maar te zeggen…

Wat overigens ook een ‘offer you can’t refuse’ is, is dat je 30 dagen lang gratis al onze online trainingen kunt volgen. Alle kennis die wij in de afgelopen jaren hebben verzameld krijg je dus direct toegang toe.

Wanneer jij je voor het eerst aanmeldt als premium lid van onze Bloom Academy, krijg je de eerste maand helemaal gratis zodat je het uit kunt proberen. Binnen die maand kun je ook weer opzeggen, waardoor je alles binnen het lidmaatschap voor helemaal nop kunt volgen!

Cool hè?

Je kunt nu alle informatie hierover vinden en je gratis aanmelden via deze pagina op onze website.

Ik kijk ernaar uit om je in onze community te spreken.

Hoe waardevol was dit artikel voor je?

Klik op de sterren om dit artikel te beoordelen

Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht beoordeelt.

We willen dit artikel zo goed mogelijk maken.

Wat zouden we hieraan kunnen verbeteren?

Gerelateerde artikelen

Delen maakt gelukkig

Delen maakt gelukkig

Delen maakt gelukkig, echt waar! Het gevoel dat je krijg als je iemand spontaan een cadeautje geeft is namelijk heel erg fijn! Hoe vaak geef jij zomaar iets weg?

Lees meer
Een interview met Rose Jansen

Een interview met Rose Jansen

Rose is Psychologe, onderneemster, schrijfster van het boek ‘Het Geheim van Eetbui Vrij Leven’ en werkt al meer dan 12 jaar als coach en trainster. In dit interview stel ik haar vragen over haar reis in het ondernemerschap, haar podcast, het ondernemen in tijden van Corona, het nieuwe boek wat zij recentelijk heeft uitgebracht en spreken we over het belang van zelfliefde en jezelf overwinnen.

Lees meer
Waarom een upsell liefdevol is

Waarom een upsell liefdevol is

Upselling gaat uit van het verkopen van een duurder product of doen van een grotere bestelling en wordt vaak gezien als iets aansmeren. Lees in dit artikel waarom een upsell ook liefdevol kan zijn, wat je hiermee kunt bereiken en hoe jij dit zou kunnen toepassen binnen jouw bedrijf.

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *