Jouw methode doet er niet toe
Drup, drup, drup…
Een klein plasje water is al ontstaan. Wanneer ik het kastje van de gootsteen opentrok, zag ik dat het hele kastje al onder stond.
Shit… lekkage!
Even een snelle zoekopdracht op Google en binnen een paar klikken had ik een loodgieter gevonden die zo snel mogelijk kon komen. Binnen een dag was het probleem opgelost.
Tijdens mijn zoektocht heb ik niet gekeken wat voor apparatuur de loodgieter zou gebruiken, welke tang of hamer hij mee zou nemen of welke boutjes en moertjes gebruikt zouden worden.
Het doet er namelijk helemaal niet toe, zolang de lekkage maar opgelost wordt.
Toch is de methode (het gereedschap van een therapeut of coach) vaak waar de website van een praktijk om draait. Er wordt niet gecommuniceerd vanuit het resultaat dat een cliënt zoekt, maar er wordt geschreven over wat voor mooi gereedschap er allemaal gebruikt kan worden.
Jouw methode doet er niet toe…
Hoe bijzonder het ook is of hoe goed het ook werkt, het zijn maar tools om het uiteindelijke resultaat te bereiken.
Wanneer jij in de schoenen van jouw ideale cliënt gaat staan en nadenkt over waar deze mensen nou echt naar op zoek zijn, dan pas kun je communiceren wat er echt toe doet.
Dit zegt overigens niet dat je jouw methode of technieken helemaal niet hoeft te benoemen op je website, maar het is wel pas later in het verhaal dat dit naar voren hoeft te komen.
Gaat jouw website nog steeds over de methoden en technieken die je toepast? Dan wordt het nu toch echt wel eens tijd om daar iets aan te gaan doen.
Benieuwd wat je hier aan zou kunnen doen? Binnenkort geef ik weer onze online masterclass waarin dit onder andere 1 van de punten is die we gaan behandelen. Het duurt 2 uur en je kunt hem nu helemaal gratis bijwonen!
Zie ik je dan?
Je kunt je aanmelden via https://bloomsite.nl/masterclass
0 reacties