020 24 44 829 info@bloomsite.nl
Home » Artikelen » Social Media » Meer lezers aantrekken via Social Media

Meer lezers aantrekken via Social Media

30 nov 2017Social Media

Tim Menting: Projectmanger & Klantsucces

Tim Menting

Het schrijven van blogartikelen is 1 ding, maar hoe zorg je er nou voor dat mensen deze daadwerkelijk zien?

Er zijn veel manieren om je artikelen onder de aandacht te brengen bij je (potentiële) cliënten. Een van deze manieren is door je artikelen te gaan delen via Social Media. Door middel van Social Media kun je jouw (potentiële) cliënten bereiken. Social Media wordt tegenwoordig heel veel gebruikt en het is een perfect medium om contact te maken en houden met je volgers. Er zijn verschillende Social Media kanalen waar je jouw blogartikelen in kunt promoten. De Social Media kanalen waar wij actief op zijn:

Van alle 3 deze kanalen kun je gebruik maken en elk kanaal moet je weer op een andere manier gebruiken. In dit artikel laat ik je zien op wat voor manier je jouw artikelen kunt delen via de verschillende kanalen. Maar voor ik dat ga doen is de volgende vraag belangrijk; heb je de SEO instellingen van jouw artikelen wel goed ingesteld? Dit is namelijk niet alleen belangrijk voor zoekmachine optimalisatie, maar ook voor Social Media. Door deze op de juiste manier in te stellen kun je namelijk bepalen, wat voor tekst en afbeelding er wordt weergegeven op het moment dat je de link van je artikel deelt. Om onze Bloomers hier zo goed mogelijk bij te helpen, hebben we een super handige tool toegevoegd in Bloom. Hiermee kun je de pagina’s optimaliseren voor zoekmachines zoals Google, maar kun je dus ook Social Media instellingen doen. Heb je dit dus nog niet gedaan? Doe dit dan voor je jouw artikelen gaat delen. Ben jij een Bloomer? Dan staat er in de kennisbank een video over hoe je dit in moet stellen. Als je op SEO zoekt, dan vind je het artikel. Goed, dan gaan we nu weer door met het delen van je artikelen op Social Media.

Facebook

Hoe je meer lezers krijgt via Facebook.

Allereerst is het van belang dat je een Facebook bedrijfspagina hebt voor jouw praktijk. Heb je nog geen Facebook bedrijfspagina? Dan raad ik zeker aan om deze aan te maken. Dan kun je namelijk vanuit je bedrijf artikelen gaan delen met de mensen die je volgen, maar je kunt ook nieuwtjes delen, je website hierop promoten en veel andere leuke en interessante dingen delen.

Nog geen Facebook bedrijfspagina? Lees dan dit artikel om te leren hoe je dat doet!

Op het moment dat je een Facebook bedrijfspagina hebt aangemaakt, kun je dus jouw artikelen gaan delen via Facebook. Als je de SEO instellingen van je pagina op de juiste manier hebt ingesteld en je zet de link van je artikel erin, dan verschijnt de door jouw gekozen afbeelding en tekst automatisch. Nadat dit voorbeeld is verschenen, kun je de link in het tekstvak verwijderen. Dit zorgt ervoor dat Facebook jouw bericht beter zal verspreiden onder jouw volgers. Boven de afbeelding en de tekst kun je zelf ook nog wat plaatsen als bericht. Maak er een lekker activerende tekst van en spoor ze aan om het artikel te lezen. Wat je bijvoorbeeld ook kunt doen is al een klein stukje vertellen over wat ze in het artikel vinden, zonder de ‘clou’ al weg te geven. Zodra je dit bericht geplaatst hebt met je bedrijfsprofiel, doe je er goed aan om dit bericht vervolgens ook nog even te delen met je persoonlijke account. Facebook verspreidt namelijk je artikel niet onder al je volgers maar een gedeelte hiervan. Hoe meer mensen het bericht leuk vinden, het delen of erop reageren, hoe belangrijker Facebook deze vindt en hoe meer het verspreid zal worden. Tip: Je kunt ook in je bericht vragen of mensen het willen delen of liken als ze het interessant vinden.

Introduceer het onderwerp

Een aantal dagen voor je het artikel op Facebook gaat delen kun je al wat dingen gaan delen die met hetzelfde onderwerp te maken hebben als je artikel. Hierdoor introduceer je het onderwerp als het ware al. Hierbij plaats je dan nog geen link naar het artikel, maar puur informatie waar jouw potentiële cliënten wat aan hebben. Wij posten over het algemeen een aantal berichten over hetzelfde onderwerp voor we het artikel zelf op Facebook plaatsen. Je zou bijvoorbeeld een stukje uit het artikel kunnen delen, wat je net even wat anders verwoordt. Ook kun je misschien een tip over het onderwerp delen of een feitje. Wel is het aan te raden om een afbeelding erbij te delen, zodat je post echt opvalt!

LinkedIn

Lezers voor je artikelen aantrekken via LinkedIn

Op LinkedIn kunnen ook veel van je potentiële cliënten zitten. LinkedIn is iets zakelijker, maar ook een goed medium om je artikelen in te gaan delen. Op LinkedIn kun je ook berichten plaatsen met je persoonlijke account. De kans is groot dat je op LinkedIn contacten hebt die ook Therapeut of Coach zijn. Het is ook waardevol als zij jouw artikelen gaan lezen of delen. Hoe meer mensen in aanraking komen met je artikelen hoe beter. Net zoals op Facebook zal de door jouw gekozen afbeelding en tekst verschijnen als je de link van je artikel deelt. (op het moment dat je dit op de juiste manier hebt ingesteld) Ook heb je binnen LinkedIn verschillende groepen, waar je met je persoonlijke LinkedIn profiel toegang tot kan krijgen. Vaak moet je dan eerst goedgekeurd worden voor je iets kunt plaatsen. Er kunnen groepen zijn met concullega’s maar ook met potentiële cliënten. Het is ook super goed om vanuit jezelf hier berichten in te gaan plaatsen en vervolgens ook je artikelen in te gaan delen. Ga hier dus eens naar op zoek en vraag toegang tot een paar groepen.

Instagram

Contact maken met (potentiële) cliënten

Ook wij maken gebruik van Instagram om meer contact te maken met onze volgers. Want vergis je niet, ook via Instagram kun je heel goed connectie maken met jouw volgers. Op Instagram worden foto’s gedeeld en kun je geen links delen. Je kunt dus geen post maken om mensen naar je nieuwe artikelen te leiden. Wat je wel kunt doen is bepaalde tips, feitjes of onderdelen uit je blog delen door een afbeelding te plaatsen met tekst erin. Inspirerende teksten zijn altijd leuk om te delen en doen het over het algemeen goed! Ook is Instagram een perfect medium om wat persoonlijke foto’s te delen van jou en/of je praktijk.

Hashtag:

Bij Instagram wordt gebruik gemaakt van hashtag’s. Hiermee geef je aan waar de post over gaat. Wij plaatsen onder andere bijvoorbeeld bij onze posts: #website, #prakijk #therapeuten #coaches. Door dit op de juiste manier te doen, zullen mensen je berichten voorbij zien komen als ze op dit onderwerp zoeken. Om dit te doen heb je wel een Instagram account nodig voor jouw praktijk! In de omschrijving van je account kun je wel de link van je website neerzetten. Als mensen dan op je account kijken, kunnen ze dus op die manier door naar je website.

Veel succes met het delen van jouw artikelen!

Hoe waardevol was dit artikel voor je?

Klik op de sterren om dit artikel te beoordelen

Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Tot nu toe geen stemmen! Wees de eerste die dit bericht beoordeelt.

We willen dit artikel zo goed mogelijk maken.

Wat zouden we hieraan kunnen verbeteren?

Gerelateerde artikelen

Bewust online marketing, bestaat dat?

Bewust online marketing, bestaat dat?

Na het zien van The Social Dilemma op Netflix, was ik op zijn zachts gezegd toch echt even van de rit.
Want eerlijk is eerlijk, zelfs ik kreeg een bijsmaak in mijn mond bij het woord marketing. Heel even werd ook ik, meegezogen in de visie dat marketing slecht is, dat data iets vies en gevaarlijks is en dat het internet een groot gevaarlijk en onveilig speelveld is voor de consument.

Lees meer
Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan?

Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan?

In dit artikel leer je hoe je een Facebook bedrijfspagina aanmaakt voor jouw bedrijf. Alle stappen die je moet doorlopen worden besproken en je ziet exact wat je waar moet invullen. Wil jij dus een Facebookpagina aanmaken, lees dan dit artikel om te leren hoe je dit precies doet!

Lees meer

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meer bezoekers, klanten en omzet?!

Ontdek in deze gratis gids hoe jij jouw website winstgevend kunt maken, zodat hij aan de lopende band zorgt voor meer klanten.

You have Successfully Subscribed!