Junior Customer Success Specialist gezocht (24 – 32 uur)

26 jul 2019

Tim Menting: Projectmanger & Klantsucces

Joas Schurer

Mede-eigenaar

Momenteel zijn wij per 1 september op zoek naar een Junior Customer Success Specialist (M/V).

Alles wat wij doen is om ervoor te zorgen dat onze klanten een grote glimlach op hun gezicht krijgen. Wij werken dan ook hard om het succes van onze klanten zo groot mogelijk te maken. Jij komt als Junior Customer Success Specialist hier je steentje aan bijdragen. Je werkt in een klein team van jonge en enthousiaste mensen en zult direct samenwerken met de Customer Success Manager, die jij ondersteunt bij zijn werkzaamheden.

Je zult een belangrijke rol spelen in ons gehele bedrijf, omdat je samenwerkt met bijna alle afdelingen (marketing/sales, maar ook met het technische team) afdeling en als er technische zaken doorgegeven moeten worden natuurlijk ook met het technische team. Je wordt dus een belangrijke schakel in ons bedrijf!!

We houden van een grapje tussendoor, lekker de muziek aan op kantoor en een biertje op vrijdagmiddag. Het woord ‘chill’ beschrijft ons team het beste, maar er moet natuurlijk ook hard gewerkt worden wanneer dat nodig is 😉

Bij sollicitatie ontvangen we naast je motivatie en CV ook graag je favoriete Spotify afspeellijst!

De functie: Customer Success Specialist (32 – 40 uur)

  • Verzorgt implementatie van diensten bij nieuwe klanten;
  • Beantwoordt vragen van klanten;
  • Verbetert onze kennisbanken;
  • Verwerkt technische processen;
  • Doet check-ups met klanten om te kijken hoe het gaat;
  • Verwerkt feedback van gebruikers;
  • Verbetert de diensten/producten;
  • Identificeert up- of cross-sell mogelijkheden;
  • Werkt nauw samen met het hele team.

Klik hier voor de uitgebreide beschrijving

Wie ben jij?

  • Je hebt MBO of HBO werk- en denkniveau;
  • Je bent vloeiend in de Nederlandse taal;
  • Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je hebt een enthousiaste persoonlijkheid;
  • Je bent nauwkeurig, oplossingsgericht, zelfstandig en flexibel;
  • Je bent woonachtig in de omgeving Amsterdam.

Kernwoorden voor deze functie zijn: 

  • Empathie;
  • Efficiëntie;
  • Klanttevredenheid;
  • Zelfstandigheid;
  • Meedenken;
  • Georganiseerd;
  • Hulpvaardigheid.

Wat kun je verwachten?

  • Een jaarcontract, waarbij wij natuurlijk uitgaan van verlenging
  • Een gezellige werkplek in een klein, betrokken en informeel team;
  • Mogelijkheid om door te groeien binnen het bedrijf;
  • Marktconform salaris;
  • Dagelijks een heerlijk gezonde lunch;
  • Ruimte voor eigen inbreng in het gehele bedrijf;
  • Veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkelbehoeftes, hiervoor hebben wij reflectiemomenten (met team) en groeigesprekken (met leidinggevende) naast de standaard functionerings- en evaluatiegesprekken.

Werkgever:

Je nieuwe werkgever is Joint Artistic, het moederbedrijf van meerdere dochterondernemingen: Bloom, LearnSpot en Websites voor Therapeuten. Je zult als Customer Success Specialist voornamelijk werkzaam zijn voor Bloom en LearnSpot.

Bloom 

is een websitesysteem, speciaal gemaakt voor therapeuten en coaches. Onze klanten kunnen onder goede begeleiding eenvoudig hun eigen website maken binnen dit websitesysteem. Voor meer informatie over Bloom kun je terecht op onze website: https://bloomsite.nl

LearnSpot

is een online leersysteem waarin bedrijven binnen hun eigen besloten omgeving online trainingen kunnen aanbieden en verkopen. Het is een alles-in-één leersysteem voor online trainingen en biedt een unieke combinatie aan mogelijkheden die ervoor zorgen dat onze klanten zorgeloos kunnen werken aan een passief inkomen. Voor meer informatie over LearnSpot kun je terecht op onze website: https://learnspot.online

Zo ervaart Tim zijn werk bij Joint Artistic:

Omdat je grotendeels van je leven aan het werk bent, is het onwijs belangrijk dat je blij bent met het werk dat je doet. Het is belangrijk dat: je gewaardeerd wordt, je de vrijheid hebt die je nodig hebt, het gezellig is en dat je iets doet waar je trots op bent.

Dat is precies wat ik heb gevonden door te werken voor Arthur en Joas. Beide zijn ze onwijs gepassioneerd en enthousiast over het werk dat ze doen. Door de goede combinatie tussen gezelligheid en hard werken, heb ik elke dag zin om te gaan werken.

Doordat we met een klein team werken, heb ik veel invloed en zijn mijn werkzaamheden lekker uiteenlopend. Hierdoor ben ik naast mijn eigen verantwoordelijkheden ook bezig met nieuwe uitdagingen, wat er voor zorgt dat ik dagelijks verder ontwikkel. Tim Menting

Customer Success Manager

Sollicitatieprocedure: 

Je kunt bij ons solliciteren door je CV, motivatiebrief en favoriete spotify afspeellijst naar ons te sturen op: joas@learnspot.online. Wij zullen je uitnodigen voor een gesprek als wij denken dat jij de juiste kandidaat bent. In dit gesprek zullen we kijken of we bij elkaar passen en of je aan de voorwaarden voldoet om ons team te komen versterken.

Ben jij gemotiveerd om samen met ons aan de groei te werken van zowel ons bedrijf als dat van onze klanten?

Solliciteer dan nu op de functie: Customer Success Specialist

Het lijkt me leuk je binnenkort te spreken!

Joas Schurer,
Mede-eigenaar Joint Artistic

Uitgebreide functieomschrijving:

De functie Customer Service Specialist heeft bij ons een andere naam, namelijk de Customer Success Specialist. Dit komt omdat deze functie bij ons veel breder is dan alleen het leveren van support en service. In deze functie ga jij je inzetten om het succes van de klant, maar ook van het bedrijf zo groot mogelijk te maken! 

De hoofdtaak van de Customer Success Specialist is dat de levering en het gebruik van de dienst succesvol is voor en door de klant. Hieronder valt alle klantcommunicatie en -ondersteuning tijdens het klanttraject. Denk hierbij aan de onboarding van klanten, customer support, proactieve klantbegeleiding en technische ondersteuning.

Je bent actief bezig om de klanten een glimlach op hun gezicht te bezorgen. Een onderdeel hiervan is om ervoor te zorgen dat onze producten/diensten continu verbeteren. 

De Customer Success Specialist;

Verzorgt implementatie van de dienst bij nieuwe klanten
Je neemt het contact over met een klant, nadat het Sales team een deal gesloten heeft, om de implementatie bij deze nieuwe klant te verzorgen. Het is jouw taak om, door middel van vastgelegde implementatie en onboarding processen, de nieuwe klanten zo goed mogelijk te helpen bij de opstart van de afgenomen dienst.

Beantwoordt vragen van klanten
Je bent als Customer Success Specialist verantwoordelijk voor het beantwoorden van (technische) vragen van onze klanten. De klanten kunnen op dit moment uitsluitend via de mail of chat vragen stellen over de afgenomen dienst. Het doel hiervan is dat je de vragen van klanten zo snel en efficiënt mogelijk afgehandeld.

Verbetert onze kennisbanken
Je verzorgt het optimaliseren van de kennisbanken voor de klanten, waardoor de vragen van klanten beter en sneller beantwoord zullen worden. Hierdoor zullen er ook minder vragen gesteld worden via de mail of chat. Een win voor onze klanten en een win voor de customer support! 

Verwerkt technische processen
Voor al onze softwaresystemen (Bloom & LearnSpot) moeten er bepaalde technische handelingen worden uitgevoerd op basis van de checklists. Jij zult deze processen gaan verwerken en zorgt ervoor dat de klant hiervan op de hoogte wordt gesteld. 

Doet check-ups met klanten om te kijken hoe het gaat
Omdat je als Customer Success Specialist verantwoordelijk bent voor het klantsucces is het belangrijk dat je geregeld contact hebt met onze klanten. Dit gebeurt o.a. door geautomatiseerde e-mails, maar ook door check-up-belletjes, om te kijken of de klanten tevreden zijn met de afgenomen diensten en of ze de resultaten behalen die ze verwachten. Ook zijn deze belletjes om mensen te motiveren om door te gaan en ze actief resultaten te laten behalen.

Verwerkt feedback van gebruikers
De Customer Success Specialist is altijd op de hoogte van alle behoeften van de klanten. Daarom is het erg belangrijk dat alle feedback goed wordt gedocumenteerd om verbeteringen in onze diensten te kunnen doorvoeren. Hierdoor speel je een erg belangrijke rol in het creëren van een succesvolle roadmap, planning en productverbetering.

Verbetert de diensten/producten
In samenwerking met de Customer Success Manager ga je bestaande diensten evalueren en waar nodig verbeteren. Dit kan betekenen dat er nieuwe functionaliteiten toegevoegd moeten worden aan de software of dat bepaalde processen worden verbeterd. Je bent daardoor dus ook actief betrokken bij de voorbereiding en het doorvoeren van updates van beide softwaresystemen (Bloom en LearnSpot).

Identificeert up- of cross-sell mogelijkheden
Je bent in alle tijden op de hoogte van hoe goed een dienst is geïntegreerd bij de klant. Hierdoor kan je aan zien komen of de klant mogelijk een andere dienst Joint Artistic, zoals Bloom, LearnSpot of het Premium Lidmaatschap, nodig heeft en geeft deze up- of cross-sell mogelijkheid door aan het Sales team.

Nauwe samenwerking met het hele team
Omdat we in een klein team werken krijg je veel te maken met alle afdelingen binnen het bedrijf. Jouw mening over zaken als marketing, sales of techniek zijn dan ook van harte welkom en zullen ook zeker meegenomen worden. Hierdoor kun jij echt een bijdragen leveren aan het hele bedrijf i.p.v. alleen aan jouw afdeling!