Jouw eerste Facebook Advertentie laten maken

Een eenvoudige manier om jouw bereik te vergroten zonder dat het je zelf heel veel moeite kost, is door middel van adverteren op Facebook en Instagram. Maar… dit is een hele wereld apart! Er zijn ontzettend veel opties. Een succesvolle advertentie bestaat uit twee dingen: hij is technisch goed ingeregeld én daarnaast werkt hij met goede teksten en geschikte foto’s naar een duidelijk doel. 

Ik, Ilaria, help coaches en therapeuten met hun marketing en (online) zichtbaarheid en ben expert bij het inzetten van advertenties op Facebook en Instagram. De afgelopen jaren heb ik honderden advertentiecampagnes opgezet bij coaches en therapeuten en in al tienduizenden euro’s aan advertentiebudget ingezet voor al mijn klanten. Ik weet ondertussen best goed wat wél en niet werkt en hou de markt continu in de gaten. Ik werk zelf altijd vanuit mijn gevoel en intuïtie, en weet hoe lastig het voor jou kan zijn om marketing in te zetten voor je praktijk. Dat heb je immers niet geleerd! Ik help je hier graag mee en onderzoek graag welke manier bij jou past.

Hoe werkt het als je je advertenties door mij laat maken?

Strategie bepalen voor je advertentiecampagne

STAP 1

Marketingacties zijn alleen waardevol als je naar een bepaald doel toewerkt. Uiteindelijk wil je nieuwe cliënten bereiken met je advertentie, toch? Daarom is strategie een belangrijk onderdeel. Samen onderzoeken we wat een passend doel is bij je bedrijf, wat strategisch slim is én waar je blij van wordt.

Strategie klinkt misschien een beetje vaag, maar in de praktijk kijken we naar je doelgroep, je aanbod en de juiste boodschap die hierbij hoort en hoe dit op een websitepagina moet komen. We maken eigenlijk het marketingmateriaal in orde waar ze naartoe moeten vanuit de advertentie. 

 

Advertentie account instellen

STAP 2

Voordat we kunnen starten zijn er een aantal dingen die moeten worden ingesteld in Facebook zelf en op je website zelf. We maken een bedrijfsaccount op Facebook, we stellen de pixel in, de Facebook API, we verifiëren je domein en stellen conversies in. Daarnaast koppelen we het budget aan je advertentieaccount. Ik heb ook toegang nodig tot je account zodat ik je advertentie in de gaten kan houden.

Klinkt technisch allemaal he? Ja, hoef jij ook eigenlijk niet te weten! Maar is wel iets dat gedaan moet worden 🙂 we doen dit tijdens onze eerste call. 

 

Feedback op je landingspagina

STAP 3

We kijken samen naar de websitepagina waar we de mensen vanuit de advertentie heen sturen. Is die al goed? Of kan hij nog beter? Grote kans, want er kan immers ook altijd wat beter. Ik geef je tips over wat er anders kan en hoe je je pagina kunt verbeteren, zodat mensen ook daadwerkelijk gemotiveerd worden om in actie te komen.

Je wil natuurlijk dat mensen iets DOEN op je website! Zich inschrijven voor je gratis weggever, een gratis sessie of voor een laagdrempelige dienst of product. 

Daarom is het belangrijk dat de basis van je pagina helemaal goed in elkaar zit. 

Heb je een hekel aan teksten schrijven? Kies dan voor de XXL variant, waarbij ik de tekst van de pagina voor je schrijf. 

 

Tekst schrijven en foto’s selecteren

STAP 4

Een goede advertentie staat of valt met goede teksten en foto’s. Je moet het je zo voorstellen: je cliënt is aan het scrollen op instagram of Facebook… Dat gaat behoorlijk snel meestal. En dan opeens is daar jouw advertentie. Stopt iemand en blijft iemand lezen? Of scrolt iemand door? Teksten en foto’s maken hierin het verschil!

Teksten schrijven, dat doen we samen. Op basis van de strategie schrijven we een gerichte advertentietekst waar jouw ideale client niet omheen kan. Ook kijken we samen naar de geschikte foto voor jouw advertentie. Ik gebruik hierbij mijn eigen ervaring over marketing en ook ervaring vanuit de praktijk. Vanuit de verschillende advertenties die ik al gemaakt heb ik weet ik zo ongeveer wat wel en niet werkt, al is het uiteraard per bedrijf weer verschillend. 

We schrijven teksten waar je achter staat en die jouw potentiële cliënt raakt. 

 

Advertentie instellen in Facebook + testen

STAP 5

Als de teksten en afbeeldingen klaar zijn en de websitepagina helemaal klopt, ga ik aan de slag met het instellen van de advertentie op Facebook en instagram. Dat is een behoorlijk technisch  gedoe vol keuzemogelijkheden! Gelukkig Facebook harstikke slim en is er oneindig veel data beschikbaar.

Ik stel de advertentie in en test daarbij verschillende teksten, verschillende foto’s en verschillende doelgroepen. 

Ik zorg ervoor dat de advertentie jouw cliënt bereikt op de juiste plek. De instellingen van de advertentie zijn cruciaal voor een succesvolle advertentie campagne. 

 

Advertentie analyseren& opschalen of aanpassen

STAP 6

Als de advertentie loopt kijk ik mee. Ik weet wat de cijfers ongeveer moeten zijn en wanneer een advertentie wel of niet goed loopt. Lang leve alle statistieken vanuit Facebook! Uiteindelijk is het natuurlijk vooral de bedoeling dat mensen contact met je opnemen voor een afspraak, maar het kan soms even duren voordat mensen daadwerkelijk contact opnemen.

Ik analyseer de eerste resultaten en kijk wat er nog beter kan en mag zodat de advertentie jou zoveel mogelijk zichtbaarheid oplevert. 

Daarna schalen we op, of passen we de advertentie aan. 

Tussendoor hebben we overleg, via mail, whatsapp of via Zoom. 

 

Jaar advertentie ervaring

Campagnes opgezet

Advertentie budget besteed

In 5 stappen meer bezoekers, klanten en omzet?!

Ontdek in deze gratis gids hoe jij jouw website winstgevend kunt maken, zodat hij aan de lopende band zorgt voor meer klanten.

You have Successfully Subscribed!